FANDOM

Feris Hiundir, właśc. Hiund Killinsin (ur. 1884, zm. 30 kwietnia 1939) - seirski polityk, działacz partii Rewolucja Seiru (RS), minister spraw wewnętrznych tzw. Rządu Samozwańczego (1913-1915).

Urodził się w rodzinie średnio zamożnego urzędnika państwowego. Uczęszczał do Szkoły Podstawowej w Hiundirze oraz do Wyższej Szkoły Handlowej w Jurnisie. W 1909 ukończył studia metrologii na Uniwersytecie w Awskomie, po czym na ochotnika wstąpił do armii cesarskiej, gdzie pełnił funkcje inżynieryjne, m.in. przy budowie mostów oraz fabryk broni.

W 1913 dołączył potajemnie do Konspiracji Antycarskiej, która wkrótce przekształciła się skrajnie lewicową organizację Rewolucja Seiru. Hiundir objął w niej funkcję ministra spraw wewnętrznych, gdy na zachodnich obszarach Seiru działacze Rewolucji ogłosili powstanie Zachodnioseirskiego Rządu Tymczasowego. Początkowo Hiundir sprawował swój urząd w konspiracji, wydając rozkazy z Awskomu, jednak po wybuchu I wojny aporejskiej uciekł z Awskomu.

23 marca 1914 zorganizował zamach bombowy na Siedzibę Gubernatora Generalnego w Kraju Podslawińskim, którego skutkiem było całkowite zniszczenie budynku. Po przybyciu do stolicy Rządu Tymczasowego rozpoczął realizację programu represji wobec przeciwników nowo powstałego reżimu. W kwietniu 1915 zbiegł do Nichai, gdy wojska cesarskie pokonały siły Rządu Tymczasowego. Udało mu się zwerbować oddział ochotników seirskich emigrantów, który w liczbie 5 000 rewolucjonistów siłą przeforsował granicę nichaisko-seirską. W maju 1915 dokonali oni pod jego komendą nieudanej próby opanowania miasta Hirnis, po której oddziały buntowników zostały rozbite, a Hiundir trafił na 3 lata do więzienia. Wolność odzyskał w styczniu 1918.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki